donderdag 27 maart 2008

bibliotheekschool

Sinds anderhalf jaar behoor ik weer tot de studerende klasse, zoals de meerderheid hier in huis. Bibliotheekschool. ,,Bibliotheekschool, wàt moet je dààr leren?'', is sindsdien een veel gehoorde vraag uit de nabije entourage. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik op de eerste schooldag met twee vraagtekens in de ogen in Sint Amandsberg toekwam.
Intussen voel ik me al (een beetje) thuis in de wereld van de informatiewetenschap, indextalen, collectievorming en meer van dat.
Alhoewel het woelige informatiewater me soms tot de lippen komt en ik af en toe even moet bijbenen om mee te kunnen in de supersonisch digitale termen en toestanden, word ik thuis, door de zelfverklaarde échte studenten, een beetje lacherig behandeld. ,,Moeder heeft examens, we zullen weer stil moeten zijn,'' snuif....,,En nie te vele babbelen in de les hé,'', giechel...,,Vergeet uw huiswerk niet, en scherp op tijd uw potloodjes!''
't Zijn zo'n schatten.
Gisteren leek het tij te keren, toen ik zonder bijbedoelingen ;-) liet vallen dat ik nog de collocatievolgorde moest bepalen in mijn enumeratieve classificatie voor ik die zou uploaden in de het e-leerplatform.
En als ik het beu ben, ga ik op kot. In Gent. nè!
kbk

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo, ben jij degene die al eens op mijn blog terechtgekomen was een dezer dagen en me erover aansprak in de pauze bij Daisy?
Zoniet, dan ben je iemand anders (lol).
Greetz,
Patrick

kbk zei

Jawel, geen lol, ik ben het.
'k Zoek nog dat van u maar nu eerst even gaan werken...
groeten

kbk

Anoniem zei

Met je eens zoeken via http://www.startslim.be op 'bibliotheekschoolblogger'

Ik hoop dat het me niet kwalijk neemt dat ik jouw blog daar ook getagd heb?

Patrick